Nedan hittar du svar på vanliga frågor. Välj först hur du kommit som patient till oss för att få svar på frågorna som är av relevans för dig.
Vård via sjukvårdsförsäkring
Privatfinansierad vård
Provtagningsremiss från annan vårdgivare
Vård via arbetsgivare
Om du har en sjukvårdsförsäkring och vill boka en tid hos oss kontaktar du ditt försäkringsbolag som hjälper dig med bokningen och att försäkringen täcker kostnaden för dina besök.
Du kan antingen kontakta oss direkt för återbesök eller ditt försäkringsbolag.
När dina prover är färdiganalyserande kommer vi kontakta dig för en återkoppling. Beroende på vilka analyser som är beställda tar det minst ett par dagar innan vi fått dina slutsvar.
När en remiss skrivs vid ditt besök skickas den till ditt försäkringsbolag som kommer hantera den vidare. På vissa av våra mottagningar kan du få en remiss för drop-in röntgen, läkaren meddelar då hur du går tillväga.
Genom att logga in på 1177 kan du hantera dina sjukintyg. Du kan till exempel läsa och skriva ut dina intyg samt skicka dem till Försäkringskassan eller Transportstyrelsen. Vilka intyg och utlåtanden som du har tillgång till beror på var du har varit på läkarbesök.
Om du har fått en remiss till röntgen eller annan radiologisk undersökning kommer vi kalla dig till besök när remissvaret inkommer till oss. Du ska inte boka tid för denna uppföljning utan kommer bli kallad. Om du inte fått en tid för uppföljning cirka 4 veckor efter utförd undersökning ska du kontakta oss.